Social Icons

Pages

Friday, December 24, 2010

Kenangan Terindah...

terima kasih kepada semua warga Bahagian Dasar dan Penyelidikan...
diatas Majlis Perpisahan hari nie...
sib baik air mata x mengalir tau.. kalau tak mmg malu la....
hehehee... apapun aku nk ucapkan terima kasih dan minta maaf byk2 andai ada salah dan silap...
di lain ketika kita berjumpa lagi...
bai...bai.. semua... luv U all....


hadiah dari warga BDP... canteeekkkk... suker... nanti aku buat baju rayer yer...


jumpa lagi Fahkis....


tq ira byk ajar k.ida....


tq k.noria... byk ilmu dah ida korek dari akak...


my idola... harap2 berjaya mcm pn. Ramuna...


My Boss.... Ir. Hj. Saiful Azhar...



Majlis Potong kek... sedap sgt kek keju+ susu .. rasanya ler....
kek nie mmg special.. kang korang tgokaku fokus...



barisan AJK makan..










jgn la nangis...



semua dok tunggu Boss..





pizza ada...



KFC pun ada..



haaa... kek aku...


kan aku kata special.... special kan.... hahhaaa....











Thursday, December 23, 2010

Kisah Pindah2

kisah pindah2 nie mmg dah mangli dah dlm kamus hidup aku....
mana tak nya brg2 rumah pun dah lunyai dah....
rasanya dah masuk rumah ke-6 kami berpindah sejak berkahwin nk masuk 8 tahun nie... purata duduk satu rumah hanya 1-2 tahun jer.... waaaa.... hebat...
  1. Rumah Blok Asoka, Lengkok Kelicap, Bayan Lepas
  2. Blok Mawar, Perdana xxxx, Bayan Lepas
  3. Kuarters Penjara Tapah, Perak
  4. P9, Putrajaya
  5. P11, Putajaya
  6. Family House, USM, Penang...

mahu x lunyai barang2 kan....

kalau boleh angkat satu rumah kan senang... x yah pk nk packing2 dah kan...


nk angkat brg yg berat2 nie paling x tahan....



aku tukang tulis kat kotak ja... almaklumlah... mana larat nk angkat2 barang kan...

.


tapi kena la juga tolong skit2 kan.... kang kesian pula kat Big Boss....




nk cari lori lagi.... mahal2 loo lori skang nie.... siap beribu2 juga la.... uwaaaaaa






so, kena la pandai2 bajet dan kena survey betol2......





nk cari orang utk angkut barang lagi....

haaa... jgn ada yg cicir mcm nie udah ler....



dan mcm2 emosi pun ada.... seronok mmg la ada... tapi kalau dah penat....nk marah pun ada..... haaiiiihhhh... kena byk la bersabar....


tapi bila dah selesai semuanya.... rasa nk peluk semuanya... sebab dah selesai satu kerja yg amat memenatkan dan melecehkan..... perasaan marah pun dah hilang... dan digantikan dengan perasaan hepi jer....
yehaaaaa.......
mcm tue la kisah pindah randah nie kan.......








x mau sedey2 dah.. mai kita tengok aksi ini budak..

bila girl pakai baju boy....
ha ini la rupanya... suka sungguh bila si mira dpt pakai baju along...
alkisahnya baju nie aku jumpa masa kemas-mengemas rumah..(kan nk pindah.. kena housekeeping satu umah kan...)
kalau idak mmg berkurun la dlm lemari atas tue.... sib baik cepat skit keluarkan.. so, byk juga la baju "baru" mira dpt... lebih 10 psg juga la...
itupun setelah dikelas2 baju yg x nmpk mcm boy sgt la...
Big Boss x bg pakai baju yg mcm boy sgt...
so, baju2 yg lain dah dipos ke kg... utk diedarkan kpd sepupu boy yg kecik2 tue...






























bai..bai...

lagi 1 day saya nk tinggalkan HQ nie... waaaaaa sgt sedey ooooo.... ya la kan... tempat pertama aku keja gomen.... (ulang lagi..)
menghitung jam nk tinggalkan boss... kawan... dan kerja2 yg dah terbiasa buat 3 1/2 tahun nie....
mcmana la nasib aku nanti.. hanya Allah jer yg tahu...
harap2 lebih bauk dari di sini....
selamat tinggal boss...
selamat tinggal kawan...
selamat tinggal kerja2 penggubalan....
selamat tinggal my cubical...
selamat tinggal cafe yg aku selalu mkn...
selamat tinggal rumah ku (kuarters).....
selamat tinggal Masjid Putra/ Masjid 'Besi'...
selamat tinggal kolam P9 & P11...
selamat tinggal Alamanda / Maidin....
selamat tinggal semuanya....



tapi kita aku akan datang lagi... so kita jumpa lagi semuanya....

LOVE EVERITHING IN PUTRAJAYA....




Monday, December 20, 2010

Minggu terakhir di Opis HQ

sungguh la sedey sebab nk tinggalkan W.P Putrajaya nieh....

ya la kan start keja ngan gomen pun kat sini... so, mmg apapun belajar kat sini....

sekarang tgh clearkan semua keja2 yg perlu diselesaikan...

keja kat sini walaupun org lain ramai "x suka" (sebab keja yg byk paperwork dan kena pk mcm nk pecah kepala) tapi aku ok jer...

mmg penat gilos la bila balik umah.. lagi la kalau lepas meeting satu jawatankuasa tue....kadang2 sampai kul 6.30ptg tuuu..... FUHHH lega sikit sebab bergerak juga draf itu.... mmg satu kepuasan la kalau dapat selesaikan satu2 kerja especially bila siap printed as satu Garis Panduan/ Manual/ICOP/ dll....

tapi nanti kerja aku totally x sama dah ngan yg aku buat skang...

entah la nasib aku di sana...

harap2 lebih baik dari sini....

harap2 dapa boss yg ok/baik...

harap2 dapat kawan2 yg ok/baik...

harap2 aku dapat buek koje ngan baik/terbaik...

harap2 aku dapat naik pangkat cepat...heheheh poyoo kan... (baru nk pindah.. ada hati nk pindah lagie....)

harap2 semua dapat berjalan ngan baik/selamat...

AMIIINNNN


Tuesday, December 14, 2010

ARTIKEL : Isteri juga harus romantik

Isteri juga harus romantik

 


Assalamualaikum dan selamat sejahtera,

Semua wanita menginginkan pasangan yang menjadi pendamping hidup mereka seorang lelaki yang romantik. Sekiranya boleh seromantis watak lakonan Richard Gere dalam filem Pretty Women yang ditonton ramai. Sememangnya itulah lelaki yang didambakan ramai wanita.

Ramai lagi contoh lelaki yang romantik terhadap isteri dan ini termasuklah junjungan besar kita, Rasulullah SAW. Anda yang terlepas kisah hebat ini, bolehlah rujuk ke entry Teladan: Kemesraan Rumahtangga Rasulullah SAW. Dalam banyak riwayat kisah rumahtangga Rasulullah, saya paling menyukai kisah romantik ini : Diriwayatkan oleh Imam Bukhari bahawa ketika Rasulullah SAW kembali dari peperangan Khaibar, baginda menikahi Shafiyyah binti Huyaiy r.a. Baginda SAW mengulurkan tirai di dekat unta yang akan ditunggangi untuk melindungi Shafiyyah r.a. dari pandangan orang. Kemudian baginda duduk bertumpu pada lutut di sisi unta tersebut, baginda persilakan Shafiyyah r.a. untuk naik ke atas unta dengan bertumpu pada lutut baginda.

Menurut kajian Dato' Dr Hj Mohd Fadzilah Kamsah dalam buku 'Petua Menjadi Pasangan Romantik' terbitan Telaga Biru, kebanyakan lelaki cenderung kepada kegiatan seksual, manakala wanita pula cenderung kepada sikap romantik lelaki. Romantik memang sifat yang dikaitkan dengan lelaki biarpun tidak ramai yang memilikinya.

Sikap romantik seorang suami terhadap isteri adalah sifat yang digalakkan dalam Islam. Ia penyubur kasih sayang antara suami isteri. Sifat ini perlulah dikekalkan sepanjang masa walaupun ketika usia semakin tua. Sikap romantik lahir dari hati yang kaya dengan kasih sayang. Ia adalah manifestasi daripada akhlak mulia yang terpancar melalui percakapan dan perbuatan harian. Sikap ini bukan sekadar perlu dilahirkan di bilik tidur, sebaliknya di mana-mana dan pada bila-bila masa selagi ia berada dalam batas kesopanan adab Islam.

Namun begitu, seperti mana wanita, seorang lelaki mahupun suami juga mengharapkan isteri mereka bersifat romantis. Sifat ini pastinya melengkapkan ciri seorang wanita yang penuh dengan kelembutan.

Jika romantis lelaki sering dikaitkan dengan pemberian bunga, makan malam istimewa dan sebagainya, bagaimana pula romantis seorang wanita pada kaca mata suami? Kali ini
Laman-Seri akan menurunkan sedikit tips untuk pembaca budiman.

1 – Berdandan cantik

Perkara pertama untuk menjadi isteri yang romantik pastinya adalah dengan memenangi pandangan mata suami agar dia melihat anda lebih cantik daripada wanita-wanita lain sekelilingnya.

Isteri hendaklah menjaga penampilan di hadapan suami dengan memakai pakaian yang menarik, berdandanlah cantik-cantik dan kenakan bau-bauan yang menyenangkan suami, kalau boleh setiap masa. Hatta sebelum tidur sekalipun anda harus tampil sedap mata memandang. Tinggalkan baju 'kelawar' anda kerana suami anda bukan 'Batman' mahupun Keluang Man. Kenakanlah baju tidur yang indah atau lebih elok yang seksi di matanya. Suami juga pasti sangat senang jika gaya pakaian dan dandanan anda sesuai dengan seleranya.

2 – Menghias bilik tidur

Isteri hendaklah bijak menghias bilik tidur untuk menwujudkan suasana yang romantik. Pasangkan lilin dan diiringi dengan muzik perlahan yang mampu menjadi halwa telinga yang sedap didengari. Apabila ini dapat dilakukan, suami akan sentiasa berasa gembira sehingga sikap romantik yang ada dapat disuburkan.

3 – Memberi pujian

Semua orang suka dipuji, tidak terkecuali golongan lelaki. Apalagi bila pujian itu bersangkutan dengan kegagahan dan keperkasaan dirinya. Maklumlah, lelaki sering kali berharap untuk menjadi hero, jadi pujian anda akan membuatkan suami merasa dirinya lebih dihargai.

4 – Luangkan masa bersama

Pada zaman serba maju ini, kebanyakan suami isteri sama-sama bekerja mencari nafkah untuk menyara kehidupan. Justeru masa untuk bersama tidak sentiasa ada. Oleh itu anda dan suami sentiasa sibuk, aturlah masa anda untuk melaungkan masa bersama dengannya.

Boleh jadi dengan mengajaknya makan tengah hari bersama, sekurang-kurangnya dua kali seminggu. Boleh juga mengatur jadual untuk berdua-duaan di waktu hujung minggu. Usaha anda untuk mencari masa bersama dengannya akan dilihat sebagai sesuatu yang romantis dan membahagiakan dirinya.

5 – Berikan sentuhan mesra

Sentuhan kecil, seperti mengelus tangannya semasa berjalan berdua atau mendakap suami ketika dirinya dalam keadaan sedih akan membuatkan lelaki anda rasa sangat diperhatikan. Begitu juga saat menontoh TV bersama, usaplah rambutnya atau biarkan suami berbaring di ribaan anda. Inilah yang akan menyerlahkan ciri-ciri romantik anda.

6 – Membiarkan dia bebas

Seperti juga dengan anda yang suka bersembang dengan rakan-rakan, suami anda juga punya keperluan ini. Dia juga punya keinginan untuk berkumpul dengan rakan-rakannya. Ini adalah sesuatu yang menyegarkan dirinya, tambahan lagi jika isteri memberi kepercayaan untuk dirinya bebas bertemu rakan. Dia akan berasa senang kerana dipercayai.

7 – Masak makanan yang enak

Pepatah Inggeris ada menyebut, 'a way to win man's heart is through his stomach' atau pun cara memenangi hati lelaki adalah melalui perutnya. Perkara ini ada kebenarannya. Semua lelaki pastinya suka menikmati makanan yang enak, apatah lagi jika ia dimasak oleh isterinya sendiri, khusus untuk dirinya. Ini juga akan membuatkan dirinya sentiasa terkenangkan diri anda di saat berjauhan. Semakin tinggi kemahiran memasak, anda dijamin suami akan semakin sayang pada anda.

8 – Berkongsi rahsia

Ada satu perkara yang boleh membuatkan pasangan yakin bahawa anda mencintainya sepenuh hati. Caranya adalah dengan berkongsi rahsia anda dengan dirinya. Ceritakan rahsia yang tidak pernah anda luahkan pada sesiapa selain dirinya. Perkongsian rahsia ini menggambarkan betapa tingginya keyakinan anda terhadap dirinya.

9 – Berikan kejutan kecil

Semua orang sukakan kejutan. Seperti anda yang akan tersenyum seharian bila mendapat jambangan bunga daripada suami, begitu jugalah dengan dirinya dengan hadiah yang diidam-idamkannya.

Seorang lelaki sangat menyenangi isteri yang ada inisiatif dan kreatif dalam menyegarkan perhubungan. Dia akan merasakan anda wanita yang tidak terduga dan penuh dengan sesuatu yang baru.

10 – Menulis catatan cinta

Selalunya di waktu bercinta, ramai yang menulis surat cinta. Ada kalanya hingga berkajang-kajang panjangnya. Namun aktiviti ini akan terhenti setelah keduanya mendirikan rumahtangga. Oleh itu tidak salah anda sebagai isteri memulakan aktiviti ini kembali.

Kalau sebelum ini anda menulis surat namun seiring dengan perkembangan teknologi, tulis dan hantarkan SMS cinta buat dirinya. Saat membacanya, suami pasti tersenyum dan berasa bahagia. Dijamin ucapan-ucapan cinta yang anda tuliskan tidak akan dipadamkan daripada peti mesej di telefon bimbitnya.

Pada ketika-ketika tertentu, layangkan kad ucapan atau nota-nota pendek yang mengandungi kata-kata romantik yang penuh kasih sayang.

11 – Meraikan hari istimewa

Sebagaimana suami romantik yang sentiasa meraikan hari istimewa anda, begitu juga halnya jika anda mahu dilihat punya sifat yang sama. Jangan sesekali melupakan hari penting dalam hidupnya. Berikan ucapan atau raikannya agar suami berasa anda pasangan hidup yang cukup perihatin terhadap dirinya.

Sekiranya timbul sebarang masalah dalam perhubungan suami isteri, hendaklah ditangani dengan segera masalah tersebut. Usah biarkan masalah itu berlarutan sehingga lukanya membekas di hati.

Semoga bermanafaat untuk semua.


 


ARTIKEL : 4 ciri lelaki hebat

4 ciri lelaki hebat

 


Assalamualaikum dan selamat sejahtera,

Anda tentu masih ingat entry
Tazkirah: Ciri-ciri manusia unggul. Baiklah, apakah ciri-ciri lelaki hebat pula? Bunyinya seperti sesuatu yang sukar dicari. Memang ramai lelaki tetapi berapa ramai yang benar-benar hebat? Kategori lelaki ini adalah yang berkualiti baik dari aspek emosi, jasmani, spiritual mahupun mentalnya.

Karismanya akan wujud di masa saja dia berada sama ada di kalangan lelaki amnya dan wanita khususnya. Lelaki hebat juga mesti mewakili semua aspek disegani wanita iaitu kacak, bergaya, bijak pandai, memiliki sifat humor dan sebagainya. Bagaimana mahu menilai bahawa anda adalah lelaki benar-benar hebat?

1. Kehebatan terserlah

Lelaki yang hebat di mata wanita adalah lelaki yang sangat ringan tulang membantu pasangannya, baik di luar mahu pun di dalam rumah. Lelaki yang hebat juga bukan lelaki yang hanya tahu menyuruh isterinya menyendukkan makanan, melipatkan bajunya atau berbuat sesuatu tanpa menolong walau sedikit pun.

Tugas lelaki bukan lagi seperti pahlawan zaman dahulu yang perlu memikul tombak, menghunus keris dan membiarkan pasangan membuat semua kerja di dapur sendiri sebaliknya lelaki hebat masa kini adalah lelaki yang rajin tulang membantu pasangannya. Jika anda sudah ada ciri ini, anda adalah lelaki hebat di mata wanita.

2. Tahu akibat

Menjadi lelaki yang hebat juga bermakna anda tahu membezakan perkara baik dan buruk dalam kehidupan. Sebelum sesuatu perkara itu dilakukan, anda sudah memikirkan apakah kesannya kepada pasangan, adakah ia akan mengguris hati mereka dan mencacatkan hatinya yang tulus suci menyintai anda dan sebagainya.

Menjadi lelaki yang baik adalah bagaimana anda tahu menjaga hati pasangan sebaik mungkin. Percayalah, bila anda pandai menjaga hatinya, dia akan menyayangi diri anda sepenuhnya. Sebenarnya, ramai lelaki yang gagal berbuat begini kerana kebanyakan lelaki lebih suka mengikut fikiran sendiri tanpa memikirkan kesan kepada pasangan.

3. Ambil berat

Biarpun sikap ini dilihat biasa bagi sesetengah lelaki tetapi pasangan mudah ditawan jika anda benar-benar mengambil berat tentang diri mereka. Jangan sesekali mengambil kesempatan kerana ia akan hanya menunjukkan kelemahan anda di mata mereka.

Jadilah lelaki yang benar-benar lelaki, sanggup berkorban apa saja demi menjaga hati pasangan. Menyebut memang agak mudah tetapi mahu melaksananya mungkin agak sukar. Namun begitu, lelaki hebat tidak akan teragak-agak berbuat demikian kerana mereka tahu, penghabisannya sangat berbaloi. Diri akan disayangi oleh pasangan dan dia sanggup berbuat apa saja untuk anda, sama seperti anda yang sanggup berbuat apa saja demi menjaga hatinya.

4. Pandai ambil hati

Ramai lelaki yang berjaya, baik dari aspek kerjaya dan sebagainya. Lebih menambah karisma jika dilengkapi pakej wajah tampan, kekayaan, kedudukan, baik dan sebagainya. Tetapi dalam ribuan lelaki, bukan semua memilikinya.

Ada yang dilahirkan dengan wajah biasa-biasa saja dengan pekerjaan yang biasa juga. Semua ini membuatkan ada lelaki berasa rendah diri jika bergaul dengan lelaki yang hebat. Namun tidak mustahil anda juga boleh menjadi lelaki yang hebat di mata pasangan jika anda tidak menyakiti hatinya, pandai mengambil hati dan tidak mengungkit kisah-kisah lalunya. Mungkin anda tidak dapat menandingi semua kekayaan dan ketampanan tetapi cukuplah sekadar anda memiliki hati yang hebat.

Namun dalam anda mencari bagaimana menjadi lelaki hebat, jangan dilupakan satu perkara penting bahawa lelaki yang hebat juga adalah lelaki yang hatinya penuh takwa kepada Allah SWT. Dia bukan saja ingin sentiasa dekat dengan Yang Maha Esa malah mengajar pasangan dan anak-anak mencintai dan mengikuti ajaran-Nya.


INFO : 8 Alasan Kenapa Orang Perlu Diurut

 

img

Bagi kebanyakan orang kita, urut sudah jadi keperluan saat badan terasa lemah atau sakit. Tapi memang ada alasan kenapa orang perlu diurut. Jadi urut bukan hanya sekedar hobi atau kebiasaan saja.


Mendapatkan pengurutan yang tepat dan dilakukan oleh orang yang memang benar-benar tahu cara mengurut akan memberikan banyak manfaat, terutama untuk ketenangan santai dan menghilangkan stres.

Urut ada yang dilakukan dengan cara tradisional, moderen atau campuran keduanya, serta ada juga yang mengembangkan pengurutan untuk terapeutik.

Seperti dikutip dari Healthmad dan Buzzle, Rabu (24/11/2010) ada beberapa hal yang membuat setiap orang perlu diurut, yaitu:

1. Urut secara signifikan dapat mempengaruhi sistem saraf perifer, meningkatkan rangsangan dan konduksi impuls saraf, melemahkan dan menghentikan rasa sakit dengan mempercepat proses regenerasi (pemulihan)
saraf yang cedera, serta mencegah gangguan pembuluh darah dalam hal komunikasi dan suplai.

2. Urut mempengaruhi jaringan tubuh untuk memperluas kapiler dan kapiler cadangan. Hal ini akan meningkatkan aliran darah ke jaringan dan organ, meingkatkan proses reduksi oksidasi, memfasilitasi jantung dan berkontribusi terhadap redistribusi darah dalam tubuh. Serta memberikan sedikit peningkatan jumlah trombosit, leukosit, eritrosit dan hemoglobin tanpa mengganggu keseimbangan asam-basa.

3. Urut mempercepat aliran getah bening yang meningkatkan gizi jaringan, mengurangi stasis pada sendi serta organ dan jaringan lain.

4. Urut memiliki efek fisiologis yang beragam terhadap kulit dan fungsinya, seperti membersihkan saluran keringat, kelenjar sebaceous, meningkatkan fungsi sekresi, ekskresi dan pernapasan kulit. Setelah diurut kulit akan menjadi lebih kenyal serta meningkatkan pengaruhnya terhadap suhu (sensitifitasnya menurun terhadap suhu dingin).

5. Urut boleh membuat otot menjadi fleksibel, meningkatkan fungsi kontraktil yang mempercepat keluarnya metabolit (hasil metabolisme). Hal ini tergantung dari seberapa kuat dan cepat urut yang dilakukan.

6. Urut membantu mengeluarkan cairan yang terdapat di dalam otot-otot dan memulihkan keadaan normalnya.

7. Urut membantu memperbaiki sirkulasi dan menurunkan tekanan darah. Karena sirkulasinya membaik, maka pada gilirannya organ-organ yang ada di dalam tubuh akan berfungsi dan bekerja lebih baik.

8. Urut boleh membantu mengatasi nyeri otot superfisial dan memperbaiki postur tubuh yang buruk, hal ini karena urut dapat bekerja memanipulasi otot dan sendi.

Seseorang tidak perlu terlalu banyak mendapatkan urut . Efek terapi dan santai yang didapatkan dari urut sangat baik untuk tubuh, karenanya setiap orang perlu mendapatkan pengurutan yang baik.
.

__,_._,___

Pelan terkejut Si Isteri..


24 jam pergi balik penang ???

mcm nie.... kan kami dah nk pindah ke Penang.. hepi?? mmg la tersgt hepi...

tapi preparation untuk rumah.. sekolah ammar.. sekolah mira... semua belum selesai lagi...

so, Big Boss nk pergi sorang ja nk gie settle semua tue???

waaa... mmg kesian kan... nk urus semua sorang2... dah la tue Big Boss nie mmg jenis susah nk tanya byk2 especially kalau kaunter tue pompuan pula yg jaga...

mmg aku paham benor la laki aku nie...

so, aku buat keputusan nk ikut juga la... baru puas hati kan... dua2 ada... apa yg dia rasa nk tanya... dia tanya... apa yg aku rasa nk tanya.. aku tanya... so, 2-2 pueh hati kan..

bertolak dari rumah mlm tue... sampai pagi2 terus mandi2 pergi Pejabat Sesasiswa CG, USM.. nk amik surat tawaran rumah keuarga... k.wan x dak.. so, surat x dpt...

cari Taska tuk mira laks... dlm USM dah penuh.. kena Q... kalau ada kosong depa call... ok isi borang ja la... Sekolah Hasanah nie mmg sebelah ja ngan Umah Keluarga tue... jln ja la hantar dia...

ok pergi pejabat pos (dlm USM juga).. beli setem.... pergi bekfast... beli sampul surat utk sekolah Ammar...

survey sekolah ammar yg terdekat... x jumpa juga SKMH... (first time cari x jumpa)

patah balik USM.. call k.wan ... dia ada... pergi amik invoice... pergi pejabat bendahari.. bayar... duit deposit.. utiliti.. dan sebagainya....

tghari mkn jap... terus ke Pejabat Pendidikan Negeri.. nun jauh di Georgtown...

patah balik USM... cari sekolah mira.. mmg byk sekolah tepi2 USM tue... cuma ada yg sampai RM 480 weiiii.... dan yg paling murah RM250... ok la sekolah pun besar juga...

tapi x decide lagi nk hantar yg mana... byk pilihan....

  1. Taska Hasanah (paling dekat ngan umah.... 1st choice RM 242)
  2. Taska Sri Ayu... (RM350)
  3. Taska ....Care (lupa la nama betul.. RM 300)
  4. Taska Sri Emas... (paling mahal RM 480)
  5. Taska Al-Falah... (ok juga.. jauh skit.. RM 240)
  6. Taska Cahaya Mata.. (rasanya yg nie la kut RM250)
  7. Taska SuperKid (dah x larat nk masuk tanya dah...ponat dah mak cik)

dlm pencarian sekolah mira terjumpa pula SKMH .. masuk kejap dlm sekolah ( tanya pasal yuran n hari orientasi....dan segala bagai.....

selesai semua mkn jap kat Jelutong... terus cauuuuu balik Putrajaya.... sampai dah mlm... singgah mkn jap n terus balik rumah n ZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzz...

hehheee terus tido...

baeekkk punya pelan Si Isteri kan....


Tempat yang aku ingin pergi

tempat ini la yg aku teringin nk pergi.... BUKIT TINGGI
semua org kata boring.... tapi aku tetap teringin nk sampai ke sana....
the day will coming....
hehehhee.....














buah hati saya

 

* ADIK*

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers


1.10.2011 - Lahir seorang puteri Nur Aisyah Syafiyah dgn tali pusat terbeli 2 kali dgn berat 3kg dan pjg 49cm. lilit kepala 32.5cm. biru semua muka kesan terbelit, jaundise 2 hari dah ok ada bg ubat,

10 hari timbang masih 3kg

16.10.2011 - start batuk jangkit drpd Along/ ayah

20 hari - berat naik 3.5kg

30 hari - berat 3.7kg, pjg 52.5cm, BMI 13.6

31.10.2011 - masuk ICU sebab batuk sampai biru muka tahan nafas.

16.12.2011 - 2 bln berat 5.8kg, pjg 60cm, BMI 16

26.1.2012 - 3 bln berat 6.7kg, pjg 62, BMI 17.4 lilit kepala 41cm

20.2.2012 - 4bln berat 7kg, pjg 63cm, BMI 18.3, UK 44cm, masuk walker boleh gerak keblkg dan depan

20.3.2012 - 5 bln berat 7.5kg, pjg 65cm, BMI 18.5 UK 44cm

20.4.2012 - 6 bln berat 8kg, pjg 65cm, BMI 18.3 UK 44.5cm, boleh meniarap, melentang, angkat dada, faham bile org marah, bla sebut bai-bai cepat2 nk ikut, pandai cari ibu apbila naik walker

7 1/2 bln - boleh duduk

8 bln - demam campak kecik2, boleh merangkak, tumbuh 2 btg gigi bawah

10.6.2012 - tumbuh gigi bawah 2 btg

8.7.2012 - bersunat di Klinik Latifah

11.7.2012 - 8 bln, boleh berdiri sendiri, sudah boleh mkn mcm2,

19.8.2012 - boleh berjalan byk tapak masa raya,dan boleh bunyi 'angah' 'mama' 'ayah'

1.9.2012 - 11 bulan cekap berjalan dan suka pergi ke pintu nk kuar, ke CH dan Hat yai masa raya

Sample Text

Sample Text

BERSIHKANLAH HATI KAMI
KUATKANLAH IMAN KAMI

MURAHKANLAH REZEKI KAMI
JAUHILAH KAMI DARI BENCANA
There was an error in this gadget

* ALONG *

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers 09.03.2004 - Lahir puteraku, berat 3.05kg, pjg 51cm. 09.06.2004 (3 bln) - First time meniarap... sekali jer pastu 4 bulan baru meniarap terus... 09.10.2004 (7 bln) - start tumbuh gigi... xx.12.2004 - dpt demam sekam(tompok merah2 seluruh bdn)... xx.02.2005 - First time naik flight ke Langkawi... 09.03.2005 (1 th) - First time jln lepas tgn di rumah Asoka, masa tue aku tgh lipas baju terus terlepas baju2 nk sambut dia jln ke arah aku... xx.06.2005 - Pindah ke Blok Mawar 28.08.2005 - Berjalan ke Kelantan n Terengganu - kenduri Suria... xx.03.2006 (2 thn) - Start bercakap.. walaupun bahasa Perancis... xx.03.2006 (2 thn) - Start x pakai pampers.. 2006 - dah 5 kali ke Cameron Highland sebab dok kat Tapah xx.08.2006 - dapat Basikal pertama... 09.03.2007 - Hepi besday yang ke 3 tahun sayang... 01.06.2007 - Pindah ke Putrajaya... Ibu dpt kerja kat sana.. 24.10.2007 - kena demam campak (chicken pox) Umur 3 tahun dah pandai tulis nama sendiri (AMMAR, hafal ABC, 123-> 20, hari, waktu solat, alif ba ta.., doa mkn, doa tidor Umur 3 tahun setengah - sgt pandai cakap sejak tengok 611, boleh hafal warna dlm bahasa melayu dan translate ke English Umur 4 thn - mengenal semua huruf A-Z, a-z, kira 1-100, Umur 4 thn 2 bln - boleh baca 2 suku kata, BUKU, SAYA BOLA, suka main game hp/ computer Umur 5 thn - wakil tadika pertandingan silat dan persembahan menari, dpt anugerah Pelajar Cemerlang Tabika KEMAS dan dapat No.1 Umur 6 thn - Wakil Pidato Peringkat TABIKA KEMAS dapat No 1, Wakil Pidato Peringkat Parlimen Putrajaya dapat No 3 (Negara Malaysia Yang ku Cintai), masuk pertandingan membaca, pertandingan mewarna, dapat Anugerah Pelajar Cemerlang, start buat Math 28+32...41-29... Darjah 1 di Sek. Keb Minden Height.. 1 Zamrud Umur 7 tahun - sdg memahirkan diri in English, suka baca word English.. kalau salah pun tetap akan sebut dan akan tanya kita... balik sekolah ptg main basikal dan terus nk wat homework... kalau x dak homework tetap akan baca/tulis/lukis/warna...x sempat nk mandi dah... dah pandai berdikari di rumah sorang2 kalau ayah ada kelas... mandi, makan, pakai baju sekolah sendiri... basuh kasut sekolah sendiri... hari2 nk mandikan adik... suka main buih sabun tiup buat belon ngan adik.. dapat Anugerah Pelajar Cemerlang sebab dapat 5A Umur 8 Tahun - SKMH 2 Zamrud, dapat Anugerah Pelajar Cemerlang sebab dapat 5A juga.. lancar baca JAwi.. baca IQRA 4 pd bln 9, boleh baca Al Quran agak lancar...

* ANGAH *

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers 26.09.2008 - Lahir Puteriku berat 2.50kg, 49cm pjg.. Jam 12.40tghari, Jumaat, di Pusat Rawatan Mahsuri, Jitra, Kedah... Hari ke-6 - Kena tahan Wad 2 hari sebab jaundise tinggi 350 bacaan.. dibawah lampu biru 3 biji... hari ke-10 - Timbang berat turun 2.3kg... Hari ke-14 - Kena amik darah banyak utk experimen sebab kuning... Hari ke-20 - Timbang berat naik 2.4kg... 24 hari masih kena kuning... prolong jaundise Hari ke-30 - Badan start naik 2.8kg... 2 bln - Berat naik 3.5kg... pandai senyum, pandang bola merah, 3 bln - Berat 5.5kg.. pandai ckp haaa... gigigigi..., hantar pengasuh kak su 2 minggu je badan susut sebab kurang jagaan dan susu... terus minta Acu tolong jaga.. 4 bln - Berat 7.5kg... boleh meniarap, first time tido di Hotel Sri Malaysia, mandi kolam, sudah mula angkat badan nk duduk..start mkn nestum, bubur nasi... 5 bln - First time picnic kat Bagan Lalang dr 8am - 5pm, bergambar ngan kuda.... 6 bln - Berat 8.0kg, boleh golek2, bercuti di Marina Cove ikut ibu berkursus.. 7 bln - Berat 8.5kg, boleh duduk, kenal orang terutama ibu, ayah, along, acu, nk main x mau tido, suka org agah2 akan gelak besar.. 8 bln - berat naik byk 8.9kg.. boleh angkat badan utk merangkak, x mau mkn...hanya minum susu saja...kalau mkn akan muntah sehabisnya... 8 bln 14 hari - Pandai angkat tangan kalau org ckp "babai".. mak tuk ajar.. 9 bln - Start pegang botol sendiri, tumbuh gigi 4 btg terus,tumbuh gigi bawah dulu, bangun sediri dan meniti tepi sofa, berani jln pegang tangan sebelah 10 bln - Faham arahan, berjalan 2-3 tapak tanpa bantuan, suka buli Irin... 11 bln - Dah pandai berjalan tanpa bantuan... 26.09.2010 - Genap umur 1 tahun.. sambut besday di rumah Presint 9, Putrajaya.. 03.12.2010 - Start hantar sekolah kat taska PERMATA... 2bln asyik menangis.. x serasi... mak tok tolong jaga 2 minggu baru ok ke sekolah... 1 thn 2bln - rapat ngan cikgu Bella, mkn sikit2 kat sekolah, masih belum berkawan.. hari2 duduk atas cikgu time nk amik balik sekolah.. sgt manja ngan cikgu... 1 thn 5 bln - baru mula berkawan..nama kwn kiki, baby muiz... dlm buku laporan harian, menari, dgr cerita, tengok tv, main bola, menyanyi... 1 thn setengah - ckp mik yg hujung2 ja IBU-> bu, AYAH -> yah, ALONG -> yong... xx.07.2010 - Bercuti di Bagan Lalang terjatuh dan gigi atas patah... xx.10.2010 - gigi start buruk 1 tahun 8 bulan - First time naik flight ke Sabah... 2 thn - Hapi besday...sambut kat Presint 11, Putrajaya...suka baby.. pantang jumpa baby akan lari dan sentuh baby tersebut x kira dimana2 saja... 3.1.2011 - Start sekolah baru kat Taska Cahaya Mata, Penang, first time pergi ok jer... cuma x faham cikgu ckp loghat Penang.. diam jer kat sekolah... tapi balik umah akan pot pet2 sampai tertido... 3.2.2011 - sebulan dah sekolah kalau tanya mkn apa kat sekolah... hari2 akan jawab nasi goreng, nasi lemak, telur, ayam, sayur... sambil buat mimik muka/mata... 28.02.2011 - boleh ckp agak lancar ada sebutan yang masih kurang jelas, huruf 'L' bunyi 'Y', 'k'k bunyi 'T', 'R' bunyi 'y'..., membahasakan diri 'adik', pandai buat lawak/main2 ngan org cth (sayang ayah jer x sayang ibu)... suka main air mandi basuh tangan... dah start nk kencing di bilik air... sangat manja... suka nyanyi dan dgr lagu 'insyaallah'... tadika di Cahayamata Minden Height dgn Cikgu Zah.. 3 tahun - masuk tadika Hadanah, pandai baca ABC, 123 dan doa2, suka ckp diri sendiri cantik dan sgt marah kalau org ckp 'Angah x cantik'...sudah pandai berdikari, berak kencing x pakai pampers, sudah mula mkn nasi dan sayur, 3 1/2 thn - boleh tulis nama sendiri, kenal dan boleh tulis abc dan 123, x pakai pampers tido mlm..